Motosport

Hafizh Syahrin i njegov put do MotoGP zvijezde

TIN5760

Kao siromašno dijete rastavljenih roditelja, prvi malezijski MotoGP vozač je svoju karijeru započeo na parkiralištu supermarketa.

Obično se podrazumijeva, ne bez razloga, kako je u motosportu bitno lakše doći do vrha ako si dijete bogatih roditelja. Međutim, u posljednje vrijeme postoji velik broj nacionalnih i internacionalnih kupova kroz koje se možete probijati i na ime pukog talenta. To je generiralo mnoštvo zanimljivih priča u stilu „po trnju do zvijezda“, no malo koja se može usporediti s nevjerojatnim usponom 24-godišnjeg Hafizha Syahrina, koji se od siromašnom dječaka premetnuo u MotoGP vozača. Doduše, u međuvremenu je iza njega stala moćna malezijska petrokemija, a uz to je na kraju priče imao i malo sreće. Poziv je došao nakon što je Folger iznenada objavio da prekida MotoGp karijeru.

Ljubaznošću Monster Energyja, prenosimo vam njegovu priču.

"Prilično duga je to priča," govori sa smiješkom. "Kada sam bio klinac, moji roditelji su se rastali, i jedne godine bih bio s majkom, a drugu s ocem. Kada sam imao osam godina, sve sam češće ostajao s ocem, ali nismo imali dom. On je bio mehaničar i imao je radionicu s malo prostora za spavanje, učenje i jelo. Nikada nismo kuhali, jeli smo samo po restoranima ili na ulici."

"Jednoga dana je supermarket koji je bio blizu radionice napravio malu stazu na parkiralištu za pocket motocikle i tamo su se vozile neke utrke," nastavlja Syahrin. "Nisam imao novaca. Samo sam išao u školu i natrag u radionicu; to je bio moj dan. Kada bi moj otac popravljao nečiji motocikl i imao prljave ruke, obično bi me zamolio da od stranke uzmem novac i spremim ga. Tako da sam uvijek uzimao neke sitne novce i spremao ih u svoju kasicu - to je bilo oko 20 ringgita dnevno, nekih 5-6 dolara! Uštedio sam dovoljno da bi mogao ići voziti pocketbike."

G011981

Lukavstvo je kratko trajalo. "Tatin prijatelj mu je rekao da me vidio kako se vozim. Tata se malo naljutio! Mislim da svi roditelji žele samo da su im djeca dobra u školi. Rekao mi je kako ne mogu voziti...”

No, otac mu je ipak kupio “pocket bike”. Tako je započelo Syahrinovo putovanje, a trud i uspjeh na malom motociklu hranili su njegovu želju za natjecanjem i znatiželju njegova oca da sazna koliko daleko njegov sin može dogurati. "Od tog trenutka sve sam manje išao u školu, a sve smo češće išli na utrke diljem Malezije. Vozili bi tri do četiri sata da bi stigli do staze i spavali bi u autu jer nismo imali dovoljno novaca za hotel. Pobijedio bi na utrci, i novcem od nagrade bi platili gorivo za put do doma ili bi kupili neki dio za motor. Svaku utrku sam pokušavao biti što je moguće bolji."

"U to doba koristili smo kineski motocikl s Polini motorom, i bili smo kompetitivni s njim. Jako sam stiskao taj motor, ali ponekad je bila muka.” Unatoč postignućima na pocketbikeu i u juniorskim klasama, bilo je potrebno čak tri godine dok prvi sponzori nisu počeli dolaziti. "Nakon tri godine dobili smo sponzorstvo supermarketa, dok bi prije toga posuđivao odijelo od prijatelja koje je bilo jako staro. Konačno smo imali sponzora, ja sam imao odijelo - koje sam obožavao - i izgledali smo kao mala momčad! Uvijek sam čistio to odijelo. Polako su dolazili i drugi sponzori, imali smo više podrške i mogli smo nabaviti bolji motocikl za utrke."

Syahrinov uspon se nastavio i zapeo je za oko utjecajnih ljudi iz malezijskih natjecateljskih krugova. Uspeo se do klase 600cc dok je još bio vrlo mlad i okušao se u kompetitivnom španjolskom Moto2 prvenstvu. Uskoro su se otvorila vrata GP utrka, i svoj debi u Moto2 ostvario je 2011. na domaćoj stazi Sepang International Circuit kada je imao 17 godina.

Syahrin 18GP11 4253 AN

"Veliki je to put, od parkirališta supermarketa do MotoGP-a. Utrkivanje u Maleziji ili Aziji je drugačije. Oni koriste skutere ili mopede male zapremnine. Uvijek sam htio postati MotoGP vozač, ali tko zna što bi se dogodilo da nisam dobio uistinu veliku priliku od Hervea [Poncharal, Tech 3 team manager], Monstera i Yamahe. Trenirao sam u džungli svojim mountain bikeom tijekom zime kada sam primio poziv. Planirao sam odvoziti još jednu godinu u Moto2 klasi... Isprva nisam mogao vjerovati, ali morao sam se brzo prilagoditi jer sam trebao početi više vježbati. Znao sam da ovakva prilika možda više nikada neće pokucati na vrata."

Iako je njegov angažman izazvao dosta skepse, Syahrin se dobro snašao u kraljevskoj klasi. Trenutno s Tech 3 Yamahom drži 17. mjesto u poretku sa 24 osvojena boda. Ima samo dva boda zaostatka za Morbidellijem, s kojim se bori za naslov najboljeg rookie vozača, od njih petorice koji su 2018. ušli u MotoGP prvenstvo.